BLOG.

DE VIJF VOORDELEN VAN SOCIAL MEDIA UITBESTEDEN OP EEN RIJ.

Als ondernemer werk je dagelijks met je team aan het versterken van je merk, zowel offline als online. Je zult dus vast ook wel weten dat social media de ideale manier is om online je merk te versterken. Of je nu een rijschool hebt, restauranteigenaar bent of financieel advies geeft, social media biedt de mogelijkheid om te communiceren en interactie te hebben met je doelgroep, je bedrijf te promoten, je naamsbekendheid te vergroten, leads te genereren en meer verkeer naar je website te krijgen. Het optimaal benutten van je social media vergt echter veel kennis, tijd en inspiratie. Het beheren van social media naast andere taken is vaak niet voldoende om het maximale uit je social media activiteiten te kunnen halen. Niet iedereen heeft de luxe om hier iemand voor aan te nemen. Daarom kan het uitbesteden van jouw zakelijke social media kanalen een goede oplossing zijn voor jouw bedrijf! In dit blog zetten we dan ook de voordelen van het uitbesteden van social media op een rij.

1. JIJ EN JE TEAM HOUDEN MEER TIJD OVER VOOR EIGEN TAKEN

Het beheren en bijhouden van de social media kanalen van je bedrijf kost veel tijd. Om het optimale uit de social media activiteiten te halen moet je actief zijn en variërende berichten delen. Met alleen één bericht delen per maand kom je er niet. Daarnaast moeten de kanalen up-to-date blijven en moet je snel kunnen reageren op binnenkomende berichten en reacties. Voor de korte termijn kan het werken als een medewerker het social media beheer op zich neemt naast haar eigen taken, maar eigenlijk zou deze medewerker zich moeten focussen op haar kernactiviteiten. Tijd is kostbaar, dus die wil je goed besteden! Door de social media van je bedrijf uit te besteden, hoef jij niet meer na te denken over de content, het delen en kunnen je medewerkers zich focussen op hun eigen taken. Het inhuren van een externe partij die jou ondersteunt bij het beheren van de social media kanalen van jouw bedrijf kost daarnaast ook vele malen minder dan dat je er iemand voor moet aannemen.

2. JE LAAT SOCIAL MEDIA EXPERTS DOEN WAAR ZE HET BESTE IN ZIJN

Het lijkt makkelijk: even een social media bericht delen. Maar, wat voor type bericht ga je delen? Welke foto/video ga je erbij gebruiken? Moet er een design gemaakt worden? Welke hashtags zijn relevant? Hoe ga je het delen op de verschillende platformen? Zo maar een aantal factoren waar je rekening mee moet houden wanneer je ‘even’ een bericht wilt gaan delen op social media. Enige ervaring en expertise is dus zeker gewenst om er een succes van te kunnen maken.

Wanneer je de social media kanalen uitbesteedt aan een externe gespecialiseerde partij zullen zij een social media strategie vaststellen die is gericht op jouw bedrijf, de markt onderzoeken en doelen vaststellen. Hierbij denken ze onder andere na over verschillende rubrieken/thema’s voor de berichten en zullen ze dit in een contentplanning verwerken. Ook zullen ze een specifieke social media stijl creëren die in lijn is met de huisstijl van je bedrijf. Deze stijl wordt doorgetrokken naar de berichten en naar de omslagfoto’s op de kanalen. Social media experts weten exact welke berichten het goed doen op social media, wat de trends zijn en hoe jij je doelen kunt gaan behalen. Daarnaast is het hun werk en hebben ze hier dus genoeg tijd en focus voor. Ze weten als de beste hoe ze de corporate identity van jouw bedrijf, datgene waar jij voor staat, weer te geven in je social media berichten. Jouw social media is in goede handen bij een gespecialiseerd bedrijf, zij zorgen ervoor dat je social media echt wat oplevert en dat jij kunt blijven doen waar je goed in bent!

3. JE SOCIAL MEDIA KANALEN BLIJVEN UP-TO-DATE EN RELEVANT

Om relevant te blijven op social media is het belangrijk dat je social media kanalen up-to-date zijn en dat je actuele informatie deelt met je doelgroep. Wanneer je op de hoogte bent van de nieuwste trends en ontwikkelingen, blijf je de aandacht trekken en betrokkenheid genereren. Social media experts zijn dan ook constant bezig met actuele gebeurtenissen, trends en ontwikkelingen. Niet alleen op het gebied van social media, maar ook binnen jouw sector! Ze hebben toegang tot de meest recente informatie en weten wat er op welk moment speelt. Op deze manier kunnen zij hier gemakkelijk op inspelen en content delen die interessant is voor jouw doelgroep. Hierdoor wordt er meer betrokkenheid gegenereerd en zal er meer interactie plaatsvinden met je volgers.

4. JE CREËERT EN BOUWT EEN STERKE ONLINE COMMUNITY OP

Wanneer jij je social media kanalen uitbesteedt zal de externe partij structureel content delen en werken aan een krachtige online aanwezigheid. Hierdoor val je op bij je doelgroep, krijg je meer volgers en mensen die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf en producten/diensten zullen interactie zoeken met je bedrijf. Door de social media activiteiten van de externe partij zul je niet alleen extra volgers krijgen, maar vooral oprechte volgers: mensen die echt geïnteresseerd zijn in je bedrijf en in de content die wordt gedeeld. Het is belangrijk om deze volgers goed te behandelen. Dit houdt in dat je aandacht besteed aan en actief reageert op opmerkingen, vragen of feedback van je volgers. Social media experts hebben de tijd en kennis om zich bezig te houden met al jouw social media kanalen, en richten zich ook op de social care. Zo reageren ze op reacties en binnenkomende chatberichten. Dit zorgt voor meer betrokkenheid, tevredenheid en vertrouwen bij (potentiële) klanten en volgers. Zij hebben namelijk het gevoel dat ze echt gehoord en gezien worden.

5. DE SOCIAL MEDIA STATISTIEKEN WORDEN BIJGEHOUDEN EN GEANALYSEERD

Om het maximale uit je social media kanalen te halen is het van belang om de social media activiteiten te meten en analyseren. Denk hierbij aan de likes, volgers, reacties en klikken. Deze gegevens kunnen je waardevolle inzichten geven over je doelgroep en de content die je deelt. Een social media bureau is gespecialiseerd in het monitoren en analyseren van deze statistieken. Hierdoor krijgen zij inzicht in de prestaties en kunnen ze op basis daarvan de social media strategie bijsturen om een optimaal resultaat te behalen. Ook wordt er gekeken naar welk tijdstip van posten het meest effectief is, welke content voor de meeste interactie zorgt en welke content het beste werkt op welk platform. Social media experts beschikken over de nodige ervaring, kennis en tools om deze statistieken te kunnen analyseren en om de strategie hierop aan te passen.

Het uitbesteden van de social media kanalen van je bedrijf kan de perfecte oplossing zijn als jij en je team zelf niet beschikken over de juiste kennis, voldoende tijd en inspiratie. Een gespecialiseerde partij heeft de juiste expertise, ervaring en focus om van jouw social media kanalen een succes te maken. Social media experts weten wat werkt, zijn op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen, en weten hoe ze maximale resultaten kunnen behalen. Kortom, het uitbesteden van social media zorgt ervoor dat jij en team zich kunnen focussen op de kernactiviteiten, terwijl een groep experts hun expertise inzet om jouw merk online te versterken!

SOCIAL MEDIA MARKETING UITBESTEDEN AAN BRAND FOR LIFE!

Zoek je nog een professionele partij die jou kan ondersteunen bij het beheren van de social media kanalen voor jouw bedrijf? Ons team van social media experts beschikt over de nodige kennis, ervaring en focus om het maximale uit jouw social media activiteiten te kunnen halen. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

GRATIS DOWNLOADEN

BRAND FOR LIFE
INHAAKKALENDER 2024.

Vul hieronder je gegevens in en ga direct aan de slag.