VEILIG THUIS
IJSSELLAND.

Veilig Thuis IJsselland is het advies- en meldpunt voor huiselijk geweld, kinder- en ouderenmishandeling in de regio IJsselland. Zij zijn er voor kinderen, jongeren en volwassenen die te maken hebben met een geweldsvorm. Daarnaast is Veilig Thuis IJsselland er voor mensen die zich zorgen maken over een ander en hulp willen inschakelen of advies willen inwinnen. Ook professionals kunnen terecht bij Veilig Thuis IJsselland om zorgwekkende situaties te bespreken en om een melding te maken.

BRAND CASE.

Opdrachtgever:
Veilig Thuis IJsseland

Diensten:
Webdevelopment, copywriting & beheer, reclame & drukwerk.

Veilig Thuis IJsselland zet zich in voor verschillende doelgroepen. Mensen waarbij het thuis niet goed gaat, mensen die zich zorgen maken over een ander en voor professionals. Om al deze doelgroepen op een overzichtelijke manier de juiste en nodige informatie te kunnen geven werd het tijd voor een nieuwe website. Een gebruikersvriendelijke website met een verfrissende stijl, een gerichte opbouw en voorzien van verschillende functionaliteiten. Naast een nieuwe website heeft Veilig Thuis IJsselland ons gevraagd om verschillende soorten reclamemateriaal te ontwikkelen en te bedrukken.

WEBDEVELOPMENT, COPYWRITING & BEHEER

Een goede website heeft een professionele uitstraling, relevante en actuele content, is overzichtelijk en gebruikersvriendelijk. Met dit in ons achterhoofd zijn we dan ook aan de slag gegaan!

Het webdesign van de nieuwe website staat in één lijn met de huisstijl van Veilig Thuis IJsselland. Het design heeft een frisse en verwelkomende uitstraling waarbij de huisstijlkleuren goed tot zijn recht komen. Door overal gebruik te maken van dezelfde huisstijlkleuren ontstaat er een consistent karakter en kunnen bepaalde belangrijke knoppen worden uitgelicht. Met duidelijke lettertypes en een overzichtelijke inrichting van het menu kunnen bezoekers zich snel navigeren door de website.

De voornaamste functie van de website is om mensen te informeren, zowel hulpzoekenden, betrokkenen en andere geïnteresseerden. We zijn daarom aan de slag gegaan met het schrijven van professionele en informerende websiteteksten. Hierbij hebben we rekening gehouden met het doel en de verschillende doelgroep categorieën. Naast professionele teksten zorgen foto’s ook voor een bepaalde sfeer. Door de gehele website wordt er gebruik gemaakt van foto’s. We hebben gekozen voor neutrale foto’s die zonder een al te negatieve ondertoon de lading dekken van de desbetreffende pagina’s.

De website bestaat uit 20+ pagina’s die op een overzichtelijke manier en in één lijn zijn weggezet. Er zijn verschillende pagina’s aangemaakt en ingericht die te maken hebben met de organisatie en hun diensten. Zo is er onder andere een pagina aangemaakt die informatie bevat over de werkwijze van Veilig Thuis IJsselland, over de doelgroep categorieën en over de verschillende geweldsvormen. Verschillende formulieren en belangrijke documenten zijn over de gehele website verwerkt. De website beschikt over verschillende buttons die doorverwijzen naar belangrijke telefoonnummers. Verder hebben we de chat-functie van de landelijke organisatie geïmplementeerd en beschikt de website over een ‘’Sluit de website’’-knop. De website is via verschillende apparaten goed te bezoeken, zowel via een mobiel als via een tablet en laptop.

Regelmatig updates uitvoeren is van belang om de website een lange tijd draaiende en veilig te houden. Het beheer van de nieuwe website ligt daarom ook bij ons. We zullen de plug-ins updaten en op aanvraag houden we de website actueel door nieuwe content toe te voegen. Ook zullen we eventuele aanpassingen doorvoeren in de vormgeving van de website. Op deze manier blijft de website actueel, goed zichtbaar en vindbaar, veilig en zal de website een langere tijd meegaan. Klik op onderstaande button om het resultaat te bekijken.

RECLAME & DRUKWERK

Naast het bouwen van de nieuwe website en het schrijven van de websiteteksten, heeft Veilig Thuis IJsselland ons gevraagd om verschillend reclamemateriaal te ontwikkelen en te bedrukken.

Om een consistent en overzichtelijk karakter te creëren hebben we de toegepaste stijl van de website doorgetrokken in al het reclamemateriaal. Allereerst hebben we een leuke kerstkaart ontworpen en bedrukt. De kerstkaarten werden verzonden naar medewerkers en externe partners/relaties. Daarnaast hebben we de kerstkaart online aangeleverd in verschillende formaten. Het design van de kerstkaart is uiteindelijk ook nog gebruikt voor een social media post en is rond de feestdagen ingezet als e-mailhandtekening.

Verder hebben wij gezorgd voor roll-up banners, presentatiemappen, naamkaartjes, notitieblokken, gepersonaliseerde pennen en verschillende brochures. Al het materiaal heeft qua vormgeving dezelfde frisse en duidelijke uitstraling. De teksten op het reclamemateriaal zijn gebaseerd op de wensen van Veilig Thuis IJsselland en zijn in één lijn met de inhoud op de website. Op deze manier komt alle informatie met elkaar overeen en wordt er overal dezelfde boodschap naar buiten gebracht. Al het reclamemateriaal hebben we bedrukt op stevig materiaal.

Wij kijken met trots terug op de samenwerking en zijn erg blij met het vertrouwen. We zijn samen tot mooie resultaten gekomen en wensen Veilig Thuis IJsselland veel plezier met de nieuwe website en het ontwikkelde reclamemateriaal.

GRATIS DOWNLOADEN

BRAND FOR LIFE
INHAAKKALENDER 2024.

Vul hieronder je gegevens in en ga direct aan de slag.