BURGERiX.

BURGERiX is het eerste virtuele hamburger afhaal- en bezorgfranchiseconcept in Nederland. De franchise maakt het mogelijk voor bestaande horecaondernemers om het BURGERiX-concept toe te voegen aan hun huidige horecazaak en zo te groeien. Het bedrijf en productieproces is volledig ingericht op het bezorgen van American Style hamburgers, kip en bijgerechten.

BRAND CASE.

Opdrachtgever:
BURGERiX

Diensten:
Social media marketing, offline reclame & Copywriting

BURGERiX heeft inmiddels verschillende bestellocaties in Nederland, en de virtuele franchiseketen blijft groeien. Naast de groei van de bestellocaties, wil de franchiseformule zowel online als offline beter zichtbaar en vindbaar zijn. BURGERiX is daarom bij ons gekomen met het verzoek of wij hen op het gebied van social media marketing en design kunnen ondersteunen om onder andere de doelgroep te bereiken.

SOCIAL MEDIA MARKETING

Om de naamsbekendheid te vergroten en de doelgroep te bereiken, zijn we gestart met het zakelijk inzetten van social media voor BURGERiX. Daarvoor hebben we een zakelijke Facebook-pagina, Instagram-account en LinkedIn-pagina aangemaakt. De social media accounts hebben we voorzien van relevante informatie, contactgegevens, en een herkenbare online vormgeving, zoals een omslagfoto en hoogtepunt covers in de huisstijl van de franchiseformule.

Nadat de pagina’s en accounts goed waren ingesteld, hebben we het beheer van deze kanalen op ons genomen. Dit houdt in dat we wekelijks verschillende berichten delen op de social media kanalen van BURGERiX. 

Hiervoor bedenken we de berichten, schrijven we de teksten, ontwerpen we de designs en delen en analyseren we de gepubliceerde social media berichten. Daarnaast houden we binnenkomende reacties en chatberichten in de gaten, en reageren we hier in overleg op. Op deze manier heeft de opdrachtgever zelf geen werk aan het up-to-date houden van de social media kanalen en komt de franchiseformule wekelijks op verschillende manieren onder de aandacht. Zo stellen we diverse berichten op over het assortiment en het concept, maar ook over nieuwtjes en ontwikkelingen omtrent bestellocaties. Hierdoor bereiken we niet alleen klanten van BURGERiX die een bestelling willen plaatsen, maar ook potentiële franchisenemers die geïnteresseerd zijn in het openen van een eigen bestellocatie. De berichten worden altijd gedeeld in de herkenbare online social media stijl die we hebben gecreëerd op basis van de huisstijl van BURGERiX.

Naast het organisch delen van social media berichten zetten we op aanvraag ook advertenties op voor de franchiseformule. De advertenties zetten we gericht op waarbij de focus ligt op het doel en de doelgroep die de advertentie moet bereiken. Afhankelijk van het doel en de doelgroep geven we de advertenties weer op Facebook en/of Instagram. De advertenties dragen bij aan het informeren van de doelgroep en aan het vergroten van de naamsbekendheid.

OFFLINE RECLAME & COPYWRITING

De virtuele franchiseformule heeft als doel om te groeien in Nederland met nog meer bestellocaties. Om het concept richting een potentiële franchisenemer nog beter uit te kunnen leggen, hebben we op verzoek van BURGERiX een informatieve flyer ontworpen. De flyer bevat informatie over de franchiseformule, het concept, en de voordelen voor een franchisenemer.

Daarnaast stellen wij op verzoek persberichten op wanneer er een nieuwe bestellocatie live is gegaan. Aangezien het een virtueel franchiseconcept is, zal een klant vanaf de buitenkant niet direct zien dat er een BURGERiX in de stad gevestigd zit. Het franchiseconcept wordt namelijk toegevoegd aan een bestaande horecazaak. Om inwoners van de locatie op de hoogte te stellen van de bestellocatie in hun woonplaats, informeren we hen door middel van het schrijven van persberichten die de franchisenemer kan doorsturen naar de lokale pers.

GRATIS DOWNLOADEN

BRAND FOR LIFE
INHAAKKALENDER 2024.

Vul hieronder je gegevens in en ga direct aan de slag.